TICTC picture logo



Αρχική Σελίδα arrow Τα αποτελέσματα

Αποτελέσματα

Εκτύπωση

Όλα τα αποτελέσματα του σχεδίου θα παραχθούν στην αγγλική, ελληνική, τσεχική, δανική και λετονική γλώσσα.

 

Αποτέλεσμα 1ο. Η περιγραφή του επιμορφωτικού προγράμματος (3-5 σελίδες περίπου)

 

Αποτέλεσμα 2ο. Το επιμορφωτικό/εκπαιδευτικό υλικό «Η ενσωμάτωση των ΤΠΕ στην μαθησιακή διαδικασία για παιδιά με προβλήματα ακοής» (για χρήση σε μορφή κατάλληλη για Εκπαίδευση από Απόσταση, έντυπη έκδοση, CD-ROM) 120 σελίδες περίπου.

 

Το εκπαιδευτικό/επιμορφωτικό πρόγραμμα σχεδιάζεται για μελλοντικούς εκπαιδευτικούς ως μάθημα επιλογής για σπουδαστές που έχουν επιλέξει να εργαστούν με μαθητές με προβλήματα ακοής. Επίσης, προγραμματίζεται να χρησιμοποιηθεί για την επιμόρφωση εκπαιδευτικών, δηλαδή δασκάλων βασικών μαθημάτων (μητρική γλώσσα και μαθηματικά), καθώς και για όσους ενδιαφέρονται να εργαστούν στον τομέα της εκπαίδευσης παιδιών με προβλήματα ακοής.

 

Το πρόγραμμα σχεδιάζεται να έχει τη μορφή της Εκπαίδευσης από Απόσταση. Κατά τη διάρκεια της φάσης του ελέγχου, θα είναι διαθέσιμο σε έντυπη μορφή, καθώς και σε διαδικτυακή μορφή (on-line).

 

Αποτέλεσμα 3ο. Το συμβουλευτικό εγχειρίδιο «Οδηγίες για τη χρήση των ΤΠΕ στα βασικά μαθήματα» (περίπου 80 σελίδες).

 

Σε συνδυασμό με το επιμορφωτικό/εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το συμβουλευτικό εγχειρίδιο θα παρακινήσει τους δασκάλους να εφαρμόσουν τις αποκτηθείσες γνώσεις στη διδασκαλία τους, έτσι ώστε να προωθηθεί η ανάπτυξη σημαντικών δεξιοτήτων για να γίνουν αποτελεσματικές διδασκαλία και μάθηση. Το επιμορφωτικό πρόγραμμα θα διαρκέσει 40 εβδομάδες. Μετά τις 10 πρώτες εβδομάδες θα ακολουθήσει φυσική συνάντηση των συμμετεχόντων, με στόχο την ανάλυση και τη διάχυση των πρώτων αποτελεσμάτων. Το επιμορφωτικό πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί σε φάσεις – γενικό μέρος το οποίο είναι απαραίτητο για κάθε δάσκαλο, ειδικό (για παιδιά με προβλήματα ακοής), βασικά μαθήματα (γενικό →  ειδικό →  μαθήματα).

 

Σε κάθε χώρα οι εκπαιδευτές θα βοηθήσουν τους δασκάλους να γνωρίσουν το πρόγραμμα σε «μέρη», στοχεύοντας σε ένα «μέρος» ανά εβδομάδα. Υπολογίζεται ότι σε 40 εβδομάδες οι δάσκαλοι θα έχουν εξοικειωθεί με τις σύγχρονες τεχνολογίες, θα χρησιμοποιούν ιστοσελίδες, θα συμμετέχουν σε χώρους συζητήσεων στο διαδίκτυο, θα πραγματοποιούν διαδικτυακές συνδιασκέψεις, θα συνδυάζουν σπουδές με πρακτική άσκηση στο σχολείο, θα συμμετέχουν σε διαδικτυακές κοινότητες. Η εξάσκηση στο σχολείο θα αφορά την συνεργασία των μελλοντικών δασκάλων με τους δασκάλους που ήδη ασκούν το λειτούργημά τους.

 

Με την ολοκλήρωση του παρόντος σχεδίου τα αποτελέσματά του θα διατεθούν στους εκπαιδευτικούς των άλλων ευρωπαϊκών χωρών, οι οποίοι θα προσκληθούν να αξιοποιήσουν το παραχθέν εκπαιδευτικό/επιμορφωτικό πρόγραμμα.

 

Όλοι οι συμμετέχοντες φορείς πρόκειται να συμμετάσχουν στην περιγραφή του επιμορφωτικού προγράμματος, το οποίο θα βασίζεται στις προδιαγραφές του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού, καθώς και σε ερευνητικά αποτελέσματα. Κάθε συμμετέχων φορέας θα προετοιμάσει ένα σύνολο υλικού για το επιμορφωτικό πρόγραμμα, σε μορφή κατάλληλη για Εκπαίδευση από Απόσταση. Η οριστικοποίηση του επιμορφωτικού προγράμματος θα γίνει από ομάδα που θα συστήσουν για αυτό τον σκοπό οι συμμετέχοντες φορείς, προκειμένου να συγκεραστούν τα διαφορετικά υπόβαθρα και εμπειρίες των εταίρων.

 

Κάθε συμμετέχων φορέας θα συνεισφέρει στη δημιουργία του συμβουλευτικού εγχειριδίου «Οδηγίες για τη χρήση των ΤΠΕ στα βασικά μαθήματα» σε σχέση με την πραγματικότητα της χώρας του. Τα στοιχεία που θα προκύψουν θα συζητηθούν από κοινού έτσι ώστε να υπάρξει ένα εγχειρίδιο με δυνατότητες χρήσης σε όλες τις χώρες των συμμετεχόντων φορέων.

 

Το Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών θα αναλάβει να δημιουργήσει το περιβάλλον μάθησης για τη διαδικτυακή έκδοση. Επιπλέον, το ΕΑ.ΙΤΥ πρόκειται να αναλάβει την ευθύνη της διαχείρισης του περιβάλλοντος αυτού.

 

Αναλυτικές πληροφορίες για τη συνεισφορά των συμμετεχόντων φορέων δίνονται στην ενότητα 7 (Προγραμματισμός Δραστηριοτήτων) και τον πίνακα Πρόγραμμα Εργασιών.